dissabte, 12 de maig del 2012

Fase 2: Recollida d'informació pràctica del centre

Després d'haver parlat amb l'equip docent les conclusions a les quals arribo a nivell de com es tracta la dislèxia a Primària són les següents:

- No hi ha unes directrius concretes. Això implica que els alumnes que estan diagonosticats amb dislèxia reben una atenció individualitzada, però que cada tutor elabora un seguiment i un reforç sota el seu punt de vista.
- La frase que més m'han repetit és "Cadascú fa el que pot" i evidentment que es fan coses, però no de forma continuada, ni seguint un criteri unificat.
- Per altra banda, a cicle inicial és més difícil identificar alumnes amb dislèxia, ja que algunes de les errades que realitzen els alumnes poden ser fruit del procés inicial de l'aprenentatge de la lectoescriptura, per tant, el que es realitza a c.inicial és més genèric i  més concret, i és important que els nens tinguin consciència del que se'ls està demanant. Amb això vull dir que se'ls comença a donar estratègies per tal que puguin anar-se'n ensortint, però han de ser prous madurs per entendre i assimilar els recursos que se'ls està donant, i això passa majoritariament a segon. Tot i això, en aquells casos que s'intueix que pot haver-hi una dificultat en la lectura es realitzen activitats i pautes per tal de treballar-ho el més aviat possible.
-A cicle mitjà és més fàcil identificar als subjectes i es veu clarament i ja es pot fer un diagnòstic que determini si l'alumne té dislèxia.
Es segueixen realitzant activitats que reforcin i contribueixin a donar pautes, estratègies i recursos a l'alumne per tal que pugui anar assolint l'aprenentatge de la lectoescriptura.
També el mestre determina quines adaptacions curriculars són necessaries (en cas que sigui convenient), i les metodològiques, i elabora un Pla Individualitzat per tal que l'alumne pugui assolir els objectius adaptats a les seves necessitats.
- Per últim a cicle superior se segueix amb el Pla Individualitzar que s'ha iniciat en etapes anteriors si és necessari, i les pautes que el mestre determini com a necessaries.

És a dir, al centre hi ha actuacions, i es treballa a fons amb els alumnes però els mestres no segueixen un procés continuat ni complementari en les diferents etapes.
Per aquesta raó considero que, l'elaboració d'aquest calaix serà molt útil ja que guiarà les accions dels docents, i els alumnes tindran una continuació en la intervenció que rebran per part dels mestres i tutors als diversos nivells.

Per últim també destacar, que el gabinet psicopedagògic realitza un seguiment de cada alumne durant el curs, i que en fa la derivació a un centre psicopedagògic especialitzat per tal que també rebi reforç fòra de l'escola. Les famílies són les que determinent i s'encarreguen d'aquest seguiment fòra de l'escola.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada