Les fases del projecte són les següents:
Fase 1: Recollida d'informació teòrica
L'objectiu d'aquesta fase és buscar una bibliografia àmplia i que serveixi de base per a la posterior confecció de la guia i del calaix.
Buscar i seleccionar pàgines web, llibres, revistes, etc. per tal de fer un anàlisi del material trobat i poder fer un buidat de les idees importants i rellevants sobre el tema i tenir-les en compte.
Fase 2: Recollida d'informació pràctica al centre
En aquesta fase, l'objectiu és veure què es fa ja actualment al centre amb aquests alumnes, quines adaptacions se'ls hi ofereix, quines estratègies i actuacions duen a terme els mestres a títol individual, i específicar quines són les inquietuds, els dubtes, els problemes amb que es troben els docents en el dia a dia a l'aula, i observant els diferents casos de l'escola poder establir solucions el més àmplies possibles.
Fase 3: Elaboració del calaix i de la guia
Amb tot el buidat i l'estructuració de la informació trobada, ara serà el moment de confeccionar, dissenyar, redactar, etc. els diferents apartats de que consta el treball.
L'objectiu és elaborar un material útil, proper i que doni solució a possibles dubtes que puguin sorgir als docents que es trobin amb alumnes diagnosticats amb dislèxia, o amb casos que puguin ser diagnosticats.
Aquest material pretén ser una eina per poder donar una resposta educativa més precisa i encertada en aquesta tipologia d'alumnes.
Fase 4: Exposició del calaix
Una vegada fet tot aquest treball, el que és necessari i és el que pretén aquesta última fase, és fer-lo arribar i donar-lo a conèixer a l'equip docent. Aclarir possibles dubtes i mostrar-ne la utilitat.
Fer saber de l'existència d'aquest material i solventar possibles dubtes que apareguin.
Endavant! un treball molt interessant
ResponElimina