dijous, 5 d’abril del 2012

Les fases del projecte són les següents: 




Fase 1: Recollida d'informació teòrica

L'objectiu d'aquesta fase és buscar una bibliografia àmplia i que serveixi de base per a la posterior confecció de la guia i del calaix. 
Buscar i seleccionar pàgines web, llibres, revistes, etc. per tal de fer un anàlisi del material trobat i poder fer un buidat de les idees importants i rellevants sobre el tema i tenir-les en compte. 

Fase 2: Recollida d'informació pràctica al centre

En aquesta fase, l'objectiu és veure què es fa ja actualment al centre amb aquests alumnes, quines adaptacions se'ls hi ofereix, quines estratègies i actuacions duen a terme els mestres a títol individual, i específicar quines són les inquietuds, els dubtes, els problemes amb que es troben els docents en el dia a dia a l'aula, i observant els diferents casos de l'escola poder establir solucions el més àmplies possibles. 

Fase 3: Elaboració del calaix i de la guia

Amb tot el buidat i l'estructuració de la informació trobada, ara serà el moment de confeccionar, dissenyar,  redactar, etc. els diferents apartats de que consta el treball. 
L'objectiu és elaborar un material útil, proper i que doni solució a possibles dubtes que puguin sorgir als docents que es trobin amb alumnes diagnosticats amb dislèxia, o amb casos que puguin ser diagnosticats. 
Aquest material pretén ser una eina per poder donar una resposta educativa més precisa i encertada en aquesta tipologia d'alumnes. 

Fase 4: Exposició del calaix

Una vegada fet tot aquest treball, el que és necessari i és el que pretén aquesta última fase, és fer-lo arribar i donar-lo a conèixer a l'equip docent. Aclarir possibles dubtes i mostrar-ne la utilitat. 
Fer saber de l'existència d'aquest material i solventar possibles dubtes que apareguin. 




1 comentari: